4. "Piękno i Bestie" - Soman Chainani

Autor: Soman Chainani
Tytuł: Piękno i Bestie. Niebezpieczne baśnie
Przełożyła: Małgorzata Kaczarowska
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 303

Hej!
Dzisiaj opowiem Wam o książce, która zawiera w sobie to co kocham, czyli baśnie opowiedziane na nowo.

Wydaje Ci się, że znasz te baśnie?
Mylisz się.
W ogóle ich nie znasz.

Dwanaście baśni - niebezpiecznych, drapieżnych opowieści o magii, tajemnicach i bohaterach, którzy nie obawiają się buntować przeciwko światu. Komu się powiedzie, a kto poniesie klęskę? Kto ulegnie konwenansom baśni, a kto uwolni się od nich raz na zawsze?

Księcia czeka zaskakujące przebudzenie...
Piękna potrafi walczyć jak bestia...
Chłopiec nie zgadza się zostać ofiarą...
Ścieżka do szczęścia się gubi... a potem odnajduje.

"Piękno i Bestię" dostałam w prezencie od mojego brata. Był to prezent idealny, ponieważ uwielbiam retellingi, a książka ta, to właśnie taki zbiór dobrze znanych nam baśni, ale w zupełnie nowej odsłonie. Gdy tylko dorwałam tytuł w swoje ręce, zaczęłam się z nim zapoznawać.

Książka składa się z króciutkich opowiadań, które są na różnym poziomie. Opowieść o Królewnie Śnieżce, czy Pięknej i Bestii mnie pochłonęły bezgranicznie. Chwilami miałam ochotę płakać i czytać te kilka stron na nowo. Ale zdarzyły się też mniej ciekawe tytuły. Piotruś Pan i Wendy, Śpiąca Królewna to były chyba najgorsze retellingi, które tutaj przeczytałam. Nie znaczy to jednak, że były złe. Trzymały poziom, tylko nieco niższy niż pozostałe historie. 
Książka posiada ilustracje, które urozmaicają przygody. W każdym opowiadaniu znajdziemy mniejsze obrazeczki oraz jeden kolorowy na końcu każdej baśni. Wszystkie fantastycznie odworowują historie, które zostały napisane przez Chainani'ego. Wzmacniają klimat i pobudzają jeszcze bardziej wyobraźnię. 

O tej książce słyszałam już od dawna i wprost o niej marzyłam. Kiedy już ją otrzymałam to nie byłam w stanie długo po nią nie sięgnąć. Był to fantastycznie spędzony czas. Momenty nostalgii, wzruszenia, zachwytów, ale również zawodów. Świat, który doskonale znamy i myślimy, że nic już nas nie zaskoczy? Retellingi mają to do siebie, że wszystko co znamy może się tak zmienić, że już nic nie będzie takie samo. Uwielbiam to i dlatego z całego serca polecam tego typu książki. A "Piękno i Bestie" uważam za pozycję obowiązkową dla wszystkich miłośników takich klimatów. 

"Jeśli znajdziesz swoją prawdziwą miłość, będziesz o nią walczyć bez względu na cenę. W ten sposób zdobywa się szczęśliwe zakończenie, dzięki śmiałości i odwadze."

Buziaki, Oliwia ;)

Komentarze

  1. Nostalgia, zachwyt, uwielbiam takie uczucia przy lekturze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czeka na mojej półce
    Fajnie, że cię oczarowała, ponieważ czytałam o niej różne opinie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zauważyłam, że są różne opinie. Mnie na szczęście przypadła do gustu.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak