13. Zanim się pojawiłeś - Jojo Moyes


Autor: Jojo Moyes
Tytuł: Zanim się pojawiłeś
Tłumaczenie: Dominika Cieśla-Szymańska
Wydawnictwo: Świat książki
Liczba stron: 383


Hej!

Przepraszam, że tak późno, ale nie miałam wcześniej czasu. Za to zapoznam Was z książką "Zanim się pojawiłeś" i muszę powiedzieć, że to moja ulubiona książka tego roku! :D

Co robisz, jeśli chcesz uszczęśliwić osobę, którą kochasz, ale wiesz, że to złamie twoje serce?

Jest wiele rzeczy, które wie ekscentryczna dwudziestosześciolatka Lou Clark. Wie, ile kroków dzieli przystanek autobusowy od jej domu. Wie, że lubi pracować w kawiarni Bułka z Masłem i że chyba nie kocha swojego chłopaka Patricka. Lou nie wie jednak, że za chwilę straci pracę i zostanie opiekunką młodego, bogatego bankiera, którego losy całkowicie zmieniły się na skutek tragicznego zdarzenia sprzed dwóch lat.


Will Traynor wie, że wypadek motocyklowy odebrał mu chęć do życia. Wszystko wydaje mu się teraz błahe i pozbawione kolorów. Wie też, w jaki sposób to przerwać. Nie ma jednak pojęcia, że znajomość z Lou wywróci jego świat do góry nogami i odmieni ich oboje na zawsze.

"Zanim się pojawiłeś" to książka, którą czytałam z ogromnym napięciem. Do przedostatnich stron nie do końca wiadomo, co się stanie z głównymi bohaterami. Jest to faktycznie najpiękniejsza historia miłosna ostatnich lat!

Muszę powiedzieć, że okładka filmowa jest niesamowita. Nie wyobrażam sobie piękniejszej. Na początku wystraszył mnie rozmiar czcionki, ale po kilku stronach byłam wdzięczna, że jest taka, jaka jest. Dzięki temu mogłam dużej poznawać przygody Lou i Willa. Te niecałe czterysta stron to najpiękniejsze co przeczytałam w tym roku! Ze względu  na długość tekstu bałam się, że powieść ta będzie zasypana niepotrzebnymi opisami. Ku mojemu zdziwieniu świat był odpowiednio wykreowany.

Główni bohaterowie o całkiem innych charakterach spotykają się dzięki przypadkowi i o dziwo zostają przyjaciółmi. Brzmi to całkiem banalnie, ale właśnie tak to wygląda.

Lou jest spontaniczną, dziwnie ubraną dwudziestosiedmiolatkom, która nie wie co chce robić w życiu, i która nie widzi innego wyjścia jak praca w niechcianym miejscu z obcą osobą. Nie wyobraża sobie nawet, że te pół roku zmieni całkowicie jej świat.

Will, trzydziestopięcioletni mężczyzna, który po wypadku nie może się poruszać i musi zawsze mieć kogoś w pobliżu. Zanim został inwalidom prowadził ekstremalne i rozrzutne życie, a teraz został mu tylko wózek i śmierć. Nie potrafi przyzwyczaić się do takiego trybu, więc chce popełnić samobójstwo. Na oswojenie się z tą decyzją daje rodzinie sześć miesięcy. To właśnie w ciągu tego czasu świat Willa zmieni się nieodwracalnie.

Piękna historia miłosna, która może się udać, ale do tego potrzeba chęci i wiary. Czy Lou starczy cierpliwości? A czy Will pogodzi się z rzeczywistością? Na te pytanie odpowie wam powieść "Zanim się pojawiłeś". Jeśli kochacie książki, które pokazują świat ciężki, ale równie piękny to koniecznie musicie poznać historię Lou i Willa.

Ocena książki: 10/10


Buziaki, Oliwia ;)

Komentarze

  1. Kurczę, chyba jednak muszę ją przeczytać... Tyle razy już czytałam o niej pozytywne recenzje, ze grzechem by było nie przeczytać. Całe szczęście ze jeszcze bo oglądałam filmu...
    http://ksiazkowa-kraina-blog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zdjęcie Zakochałam się <3 <3 <3 a książkę zamierzam przeczytać i film obejrzeć -Zosia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, aby zdjęcia były jak najlepsze. Staram się, żeby zdjęcie odwzorowało książkę ;)

      Usuń
  3. Jestem właśnie w trakcie czytania i naprawdę mi się podoba.
    Tyle było pozytywnych opinii, że też musiałam sięgnąć.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak