114. - 115.Artek i bardzo długi tydzień - Magdalena Zarębska; Hulajnogą przez Smoczą wyspę - Dominik Wieczorkiewicz


Autor: Magdalena Zarębska
Tytuł: Artek i bardzo długi tydzień
Wydawnictwo: Skrzat
Liczba stron: 99


Cześć!
Dzisiaj przedstawiam Wam dwie książki dla dzieci.

Przed Artkiem długi tydzień, w którym jego świat – chwilowo bez mamy – przewróci się do góry nogami. Seba, mały braciszek, chyba nie zna powagi sytuacji. A tata? Hm, trzeba przyznać, że miewa niezłe pomysły, ale on zupełnie nie jest mamą! Z odsieczą przychodzą też dziadkowie i wtedy... robi się jeszcze inaczej niż do tej pory.

Książeczka mimo, że jest krótka ma w sobie wiele wiedzy. Wydaje mi się, że każde dziecko powinno poznać historię Artka, ponieważ mówi o rzeczach dnia codziennego. W każdej chwili jeden z rodziców może pojechać do szpitala lub wyjechać z powodu pracy. Małe dzieci przeżywają takie sytuacje i właśnie o tym jest ta książka. 

Ilustracje bardzo mi się podobały, wydanie książki jest ładne i dopracowane. Podkreślenie ważniejszych przesłań, rysunki urozmaicające tekst. Było to wszystko przyjazne dla oka. Dlatego nie tylko treść jest cenna, ale również jej barwna część.

Styl autorki jest przyjemny i lekki. Wydaje mi się, że już najmłodsze dzieciaki wsłuchają się w historię małego chłopczyka, który musi pokonać cały tydzień bez mamy. To nie jest dla niego łatwe, ale dużo się uczy i mam nadzieję, że najmłodsi czytelnicy też wyciągną naukę z tego tekstu.

Ocena książki: 8/10



Autor: Dominik Wieczorkiewicz
Tytuł: Hulajnogą przez Smoczą wyspę
Wydawnictwo: Skrzat
Liczba stron: 128


Chciałbym Wam opowiedzieć, jak spełniłem swoje marzenie i hulałem po Smoczej Wyspie, czyli należącej do Jemenu niezwykłej wyspie Archipelagu Sokotra. Z powodu otaczających ją wojennych konfliktów jest ona obecnie trudno dostępna dla turystów. Widziałem drzewa smocze, butelkowe... spotkałem piratów, poznałem wspaniałych ludzi! Zapraszam do wspólnej podróży w poszukiwaniu smoków, Feniksa i jednorożców.

Książka "Hulajnogą przez Smoczą wyspę" jest pełna humoru oraz wiedzy, więc moim zdaniem połączenie idealne dla dzieci i nie tylko. Fantastyczne opisy przygód, barwność stron, łatwy przekaz wiedzy to wszystkie cechy, które powinna posiadać książka dla dzieci. 

Styl jest fantastyczny. Poznajemy niesamowite miejsca, ludzi. A dodatkowo oglądamy zdjęcia, obrazki, które skupiają na sobie uwagę. Wiem, że wrócę do tej lektury, chociażby ze względu na kolory, krajobrazy. 

Mimo, że jest to opis różnych podróży to książkę czyta się jak niesamowitą powieść. Wciąga i nie zamierza puścić. Wystarczy jeden wieczór i już koniec. Pozostają w głowie tylko wspomnienia i niesamowita podróż, którą można przeżyć dzięki autorowi. 

Ocena książki: 9/10


Buziaki, Oliwia ;)

Komentarze

  1. Jakie fajne książeczki dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne te książeczki dla dzieci. Mój syn sięga już po młodzieżówki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak