94. Serce świadomości - Eben Alexander, Karen Newell


Autor: Eben Alexander, Karen Newell
Tytuł: Serce świadomości. Podróż neurologa w świat zjawisk niewyjaśnionych
Tłumaczenie: Rafał Śmietana
Wydawnictwo: Znak
Liczba stron: 462


Cześć!
Dzisiaj przedstawiam Wam "Serce świadomości".

"Serce świadomości" to książka, która dowodzi, że to, co niewyjaśnione, mówi więcej o rzeczywistości wokół nas, niż zwykliśmy sądzić. 

Szanowany neurochirurg, sceptyk i racjonalista, w czasie kilkudniowej śpiączki przeżył śmierć kliniczną i doświadczył życia po drugiej stronie. To wydarzenie wstrząsnęło jego światopoglądem. Był tak głęboko przekonany o autentyczności tego doznania, że postawił na szali swoją karierę naukową, aby zbadać zjawiska niewytłumaczalne i oddać sprawiedliwość tym, którzy ich doświadczyli. 

Eben Alexander naukowymi metodami bada zjawiska niewyjaśnione: od przeczuć, proroczych snów czy deja vu, które dobrze znamy, po kontakty ze zmarłymi, telepatię, doświadczenia nieba, uzdrawianie za pomocą energii, wspomnienia z minionych wcieleń czy przebłyski geniuszu. Łączy wywód naukowy ze świadectwami osób, które doświadczyły niewytłumaczalnego. 

"Wszyscy mamy obowiązek zwracać uwagę na to, dlaczego tu jesteśmy i co jest celem życia."

Po zapoznaniu się z krótkim opisem książki, stwierdziłam, że muszę poznać "Serce świadomości". Sądziłam, że znajdę tutaj opis przeżyć autora i dowiem się wielu nowych rzeczy na temat, który mnie interesuje. Niestety zawiodłam się. Znalazłam tutaj naukowe formułki, które nie do końca rozumiem. Mnóstwo fizyki kwantowej oraz nieco biologii. 

Początek był straszny. Nie wiedziałam co czytam. Nawet nie ze względu na język, ale brak wyobraźni. Nie potrafiłam sobie nic zwizualizować. Dopiero w 6 rozdziale zaczęło być lepiej. Pojawiły się tam historie wielu osób. W końcu dostałam to, czego chciałam. Opisy przeżyć były dużo lepsze. Bardzo obrazowe i wciągające. Poznanie ludzi poprzez ich doświadczenia. 

"Jeśli wykluczy się niemożliwe, to co pozostanie, choćby całkiem nieprawdopodobne, musi być prawdą."

Jestem osobą lubiącą czytać o takich sprawach, dlatego chciałam się zapoznać z "Sercem świadomości". Widząc dodatkowo piękną okładkę nie mogłam przejść koło tego obojętnie. Musiałam ją mieć. No cóż... Po ciekawym opisie i dopracowanym wydaniu dostałam mniej, niż się spodziewałam. Godziny poświęcone na zapoznanie się z tą książką, uważam za zmarnowane. Niewiele zrozumiałam z naukowych formułek. Również inne opisane rzeczy do mnie nie dotarły. Co warto docenić, to kilka świetnych cytatów. W książce tej znajdziemy masę mądrości wielu osób. Zdania sięgające nawet czasów przed naszą erą. 

Przedstawienie proroczych snów, telepatię, uzdrowienie za pomocą energii i wiele innych pojęć, które mnie ciekawią zachęcały mnie do sięgnięcia po "Serce świadomości". Myślałam, że dowiem się więcej w przystępny sposób. Niestety tak nie było. Książka pisana przez doświadczonego doktora nie była dobrym pomysłem. Jestem jeszcze raczej za młoda na takie teksty. Jest to napisane w języku, który nie do końca mi odpowiada. Ja lubię obrazy, a nie formułki. Uwielbiam wyobrażać sobie sytuacje opisane w lekturach. Tutaj takiej możliwości nie dostałam. Przez co ubolewam. 

"Jesteśmy istotami duchowymi żyjącymi w duchowym wszechświecie."

Jedną z najlepszych chwil z tą książką było zakończenie. Kiedy już wiedziałam, że to koniec, że mogę zabrać się za inna powieść. Był to cudowny moment. Bardzo doceniam piękną okładkę, wspaniałe wydanie, ale to zdecydowanie pozycja nie dla mnie. "Serce świadomości" mogłabym polecić osobą, które chcą wiedzieć więcej. Nie zrażają się do naukowego podejścia, są cierpliwi i zafascynowani takimi pojęciami jak życie, śmierć, dusza...

Ocena książki: 4,5/10

Buziaki, Oliwia ;)

Za możliwość poznania tej pozycji bardzo Dziękuję! 

Komentarze

  1. JUż gdzieś o tej książce czytałam... jako, że byłam tydzień w śpiączce uważam to za ciekawą pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mam nastroju na takie tematy, raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgubilaś "c" w wyrazie koniec w ostatnim akapicie, w drugim zdaniu.
    Jak wiesz też czytałam tę książkę i zgadzam się z Twoim zdaniem brak przystepnego jezyka zdecydowanie zniechęcił i pozostawił nieciekawe wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  4. U jednych recenzja pozytywną, a u drugich negatywna i teraz niż nie wiem czy warto, może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak