56. Żółwie aż do końca - John Green


Autor: John Green
Tytuł: Żółwie aż do końca
Tłumaczenie: Iwona Michałowska-Gabrych
Wydawnictwo: Bukowy Las
Liczba stron: 299

Cześć!
W końcu po pięciu latach John Green napisał nową powieść! 

Życie to nie tyle twoja opowieść, co opowieść o tobie.

Najbardziej oczekiwana i najbardziej osobista książka Johna Greena. Przejmująca, ale i dodająca otuchy historia nastolatki zmagającej się z chorobą psychiczną. Powieść o rodzinie, przyjaźni, miłości i pokonywaniu przeciwności losu.

Szesnastoletnia Aza Holmes nie zamierzała uczestniczyć w poszukiwaniu zaginionego miliardera Russella Picketta. Ma przecież wystarczająco dużo własnych zmartwień i lęków. Ale gdy stawką okazuje się sto tysięcy dolarów nagrody i wieloletnia przyjaźń z Daisy, Aza postanawia się zaangażować w coś poza szkołą i walką z dręczącymi myślami. Musi zdobyć się na odwagę i odświeżyć znajomość z synem miliardera Davisem, a przede wszystkim pokonać przepaść, która oddziela ją od innych ludzi. To dla niej nie tylko niezwykła przygoda, ale też największe życiowe wyzwanie. 

"Życie to nie tyle twoja opowieść, co opowieść o tobie."

Po opisie książki nie za bardzo wiedziałam, czego mogę się spodziewać. Po prostu wzięłam książkę do ręki i zaczęłam czytać. Szybko wciągnęłam się w fabułę i nie mogłam się oderwać. 

Aza, Davis, wszyscy bohaterowie są wspaniale wykreowani. Każdy ma swój charakter, marzenia, myśli. Od samego początku wręcz pokochałam główne postacie. Przyjaźń, miłość, choroba, stres, dramat. Ta powieść jest przesycona wszystkim co może spotkać nas w życiu. Brak akceptacji, nagłe zniknięcia, problemy rodzinne. Książka wiele dająca. Nie jest to pozycja, która wpadnie i wypadnie. To jedna z tych powieści, o której myśli się jeszcze wiele po odłożeniu na półkę. 

"Każdy może na ciebie spojrzeć, lecz spotkanie kogoś, kto widzi ten sam świat co ty, jest zjawiskiem dość rzadkim."

Pamiętam dzień, w którym dowiedziałam się, że w Polsce zostanie wydana kolejna książka Greena. W prawdzie czytałam tylko trzy pozycje tego autora, a mianowicie "Gwiazd naszych wina", która moim zdaniem jest najlepszą powieścią Johna i jedną z lepszych książek, które czytałam; "Papierowe miasta", które były nieco gorsze, ale nadal niesamowite oraz "Will Grayson, Will Grayson", która okazała się totalną klapą. Żałuję, że zapoznałam się z tą pozycją, ale przynajmniej wiem, że nie wszystkie pozycje Greena są wspaniałe. 


"Życie to seria wyborów między pytaniami."

Wracając do "Żółwi aż do końca", ta książka ma ogromny poziom. Moje serce nadal jest przy "Gwiazd naszych wina", ale "Żółwiom..." niewiele brakowało. Opisy były wspaniałe, fabuła przemyślana. Genialne połączenie obyczajówki z kryminałem w tle. Troska Davisa była urocza. Aza mogła czuć się bezpiecznie. Obserwowanie gwiazd na trawie było niesamowite. Czytając te sceny miałam ochotę wyjść na dwór i wraz z bohaterami podziwiać galaktykę. 


"Łudzisz się, że jesteś malarzem, a w rzeczywistości jesteś płótnem."

Oryginalna okładka jest wspaniała. Pętle, które mają tak ogromne znaczenie. Niesamowite połączenie jasnych, ale wyrazistych kolorów. I wisienka na torcie, czyli niesamowity tytuł: "Żółwie aż do końca". Coś niesamowitego! Jeśli jeszcze nie zapoznaliście się z twórczością lub tą konkretną książką Johna Greena to z całego serca polecam. Nie będzie to lekka, rozrywkowa książka, ale mimo wszystko przeczyta się ją jednym tchem. 


Ocena książki: 9,5/10




Buziaki, Oliwia ;)



Za możliwość poznania tej pozycji bardzo Dziękuję! 



Komentarze

  1. O Boże to już 5 lat?!nie wierze ze to tak szybko zleciało. Myslę ze w niedługim czasie sięgnę po ta książkę, jeszcze po tak pochlebnej opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z książek Johna Greena czytałam "19 razy Katherine" oraz "Papierowe miasta", chociaż muszę przyznać, że przez drugą książkę nie przebrnęłam :/. "Gwiazd naszych wina" czeka obecnie na półce - zobaczymy, co z tego wyniknie ;)

    Pozdrawiam
    Bookomaniaczka z Mojej Czytelni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie polecam "Gwiazd naszych wina". Jest to moja ulubiona książka Tego autora. ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak