54. [PRZEDPREMIEROWO] Graffiti Moon - Cath Crowley


Autor: Cath Crowley 
Tytuł: Graffiti Moon
Tłumaczenie: Zuzanna Byczek
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 294
Premiera: 24 stycznia 2018


Część!
Dzisiaj zapoznam Was z bardzo dobrą książką, którą będziecie mogli poznać już niebawem. 😉

Słyszałem wszystko, więc nie słyszałem nic.

Wielokrotnie nagradzana (6 prestiżowych nagród!), entuzjastycznie przyjęta przez czytelników (ponad 16 000 opinii na goodreads.com!) powieść o szaleństwach młodości.
Lucy jest zakochana w tajemniczym malarzu graffiti. Ed myślał, że zakochał się w Lucy, dopóki ta nie złamała mu nosa. Dylan kocha Daisy, ale obrzucanie jej jajami prawdopodobnie nie było najlepszym sposobem, by to okazać. Jazz i Leo powoli zbliżają się do siebie. Intensywne i pełne radości 24 godziny z życia czworga nastolatków u progu dorosłości, odkrywania, kim są i kim chcą być.


Kiedy pierwszy raz przeczytałam ten opis, byłam kompletnie zdezorientowana. Nie wiedziałam tak naprawdę o czym może być książka. Dlatego zaczęłam ją czytać z lekkim dystansem. Z początku byłam troszkę zagubiona. Nie odróżniałam bohaterów, gubiłam się w słowach. Na szczęście szybko się  to zmieniło i okazało się, że książka jest wspaniała. 



Powieść opowiada nie tylko o młodzieńczej miłości, ale również o problemach, z którymi boryka się każdy. Ed porzucił szkołę, a jego matka nie ma pieniędzy na utrzymanie. Chłopak postanawia znaleźć pracę i ku jego uciesze przyjmuje go Bert do sklepu z farbami. 



Lucy jest zakochana w osobie, której nawet nie zna, mimo tego marzy o związku z Shadowem, niesamowitym grafficiarzem. Jedyne co wie o artyście to to, że maluje on wspaniałe graffiti w całym mieście i koleguje się z Poetą. W dniu ukończenia dwunastej klasy, Lucy wraz z przyjaciółkami postanawiają się trochę zabawić. Spotykają trójkę chłopców. Okazuje się, że są to Ed, Leo i Dylan. Jest to niesamowity zbieg okoliczności, ponieważ Dylan to były chłopak Daisy, Leo podoba się Jazz, a Ed to młodzieniec, któremu Lucy złamała nos na pierwszej randce. 



Po wielu sprzeciwach dziewczyny zgodziły się spędzić jakiś czas z mężczyznami. Przez przypadek okazuje się, że chłopcy znają Shadowa i Poetę. Główna bohaterka słysząc to, nie może w to uwierzyć. I tak rozpoczyna się przygoda Eda i Lucy. Wyruszają szlakiem grafficiarza. Dziewczyna ma nadzieję, że pozna artystę, ale jeszcze nie wie, że ta noc może zmienić jej całe życie i światopogląd. 



Świat wykreowany w "Graffiti Moon" jest niesamowity. Cała akcja toczy się przez jedną noc, a książka nie ma dużo stron, mimo tego zawiera w sobie niesamowite mądrości. Znajdziemy tutaj sytuacje, które spotykają także nas. Dzięki tej powieści możemy zobaczyć jak bohaterowie borykają się ze swoimi problemami. 



Postacie są wspaniale wykreowane. Ed to przystojny, utalentowany młodzieniec, a Lucy to ambitna, czasami naiwna marzycielka, która uświadomi sobie, że nie do końca wszystko wygląda tak, jak w jej wyobrażeniach. 

"Graffiti Moon" to pierwsza książka Cath Crowley wydana w Polce, ale wiem, że nie ostatnia. Kolejna ma pojawić się jesienią i jestem pewna, że jak tylko będę miała okazję się z nią zapoznać to to zrobię. 

Ocena książki: 8,5/10




Buziaki, Oliwia ;)


Za możliwość poznania tej pozycji przedpremierowo bardzo Dziękuję! 







Komentarze

  1. Myślę tak samo o tej pozycji! Piękna, emocjonalna i naprawdę warta uwagi. Zakochałam się w Edzie i nie mogę się doczekać kolejnej książki od tej autorki, mam nadzieję, że będzie tak samo dobra jak ta ^^
    U mnie od 18 stycznia wisi recenzja tej książki z moimi zdjęciami, więc jeżeli będziesz miała ochotę ro wpadnij 😂
    Pozdrawiam cieplutko ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podzielam Twoje zdanie, a recenzję przeczytałam z przyjemnością i podejrzewam, że będę często do Ciebie zaglądać ;)

      Usuń
  2. Kolejna pozytywna recenzja na temat tej książki - I co ja teraz zrobię? ;) Lista książek cały czas rośnie, a czas wręcz przeciwnie... Mam nadzieję, że kiedyś się do niej dokopę ;)

    Bookomaniaczka ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję, bo książka jest świetna ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak