47. Milion odsłon Tash - Kathryn Ormsbee


Autor: Kathryn Ormsbee
Tytuł: Milion odsłon Tash
Tłumaczenie: Zuzanna Byczek
Wydawnictwo: Moondrive
Liczba stron: 348


Cześć!
Dzisiaj o nieco późnej porze przedstawię Wam książkę, która ma dzisiejszego dnia premierę!

Jeśli chcesz być szczęśliwy, po prostu bądź.

Natasha, zwana Tash, to prawdziwa fangirl. Uwielbia czytać, a jej ukochany pisarz to Lew Tołstoj. Jej pokój wypełniają cytaty z jego książek i plakaty.
Jest też vlogerką. Na jednym ze swoich kanałów na podstawie „Anny Kareniny” Tołstoja tworzy wraz z paczką przyjaciół serial internetowy „Nieszczęśliwe rodziny”.

Pewnego dnia Tash nie może uwierzyć własnym oczom: liczba subskrybentów jej kanału na YouTubie rośnie w błyskawicznym tempie. I zaczyna się: GIF-y, fanarty, szaleństwo na Twitterze, ciągły przyrost followersów… Pisze do niej nawet Thom Causer, jeden z najseksowniejszych youtuberów, prosząc o numer telefonu, bo chce ją lepiej poznać. Nominacja do najważniejszej nagrody vlogerów staje się dla niej ukoronowaniem ciężkiej pracy.

Jednak wraz z rosnącą liczbą odsłon swojego kanału dziewczyna poznaje też samą siebie. Czy znajdzie odwagę na miłość w realu? Czy razem z przyjaciółmi udźwignie ciężar sławy?

Oto utrzymana w duchu „Fangirl” oraz „Girl Online” opowieść o internetowej sławie, vlogowaniu i życiu, które zna każdy nastolatek. „Milion odsłon Tash” to powieść wypełniona humorem i celnymi spostrzeżeniami dotyczącymi dorastania, którą pokochasz od pierwszej strony - i będzie to miłość odwzajemniona.

"Nie należy spotykać swoich bohaterów." 

Z książką "Milion odsłon Tash" zapoznałam się dzięki Wydawnictwu Moondrive. Nie spodziewałam się takiej propozycji od tego wydawnictwa. Wcześniej nie słyszałam nic o tej pozycji, ale kiedy zbliżał się dzień premiery o książce było coraz głośniej. Postanowiłam, że przedstawię Wam tę pozycję dzisiaj. 17 sierpnia w dzień premiery!

Zaczynając czytać historię Tash byłam zawiedziona. Książka mnie nudziła, a głowna bohaterka irytowała. Nie potrafiłam wyciągnąć z niej nic. Tylko wielki lament Tash nad tym, jak sławny stał się jej kanał i jak teraz wszystko musi idealnie na nim wyglądać. Nie potrafiłam poznawać głównej bohaterki. Mówiłam sobie, że dam szansę tej książce i było warto.

Po jakimś czasie poznałam wspaniałego Paula, niesamowitą Jack i w końcu odkryłam przesympatyczną Tash. Postać ta zaciekawiła mnie najbardziej. Na początku osoba, która doprowadzała mnie do szału, a pod koniec jedna z moich ukochanych osobowości. 

"Nie należy bać się zmian, ponieważ zmiany przypominają ci, że żyjesz, że w twoim życiu coś się dzieje."

Wydaje mi się, że jedną z mocniejszych stron tej książki są doskonale wykreowani bohaterowie. Widać przemianę osobowości Tash. Poza tym jest tutaj mnóstwo postaci, które pokochałam. Poza główną bohaterką moje serce skradł wyżej już wymieniony Paul. Chłopak ten jest przyjacielem Tash. Jest on też bratem Jack, która jest współzałożycielką kanału "Nieszczęśliwe rodziny". 

"Jeśli chcesz szansy na szczęście, trwaj. Tak, życie potrafi dokopać, ale dopóki żyjesz, masz szansę na szczęście."

Fabuła z początku mnie nie zachwyciła. Miałam wrażenie jakbym czytała tylko o nagłej sławie i i myślach Tash. Od chwili, gdy kanał stał się popularny wszystko musiało być idealne. To podejście mnie denerwowało. W momencie, kiedy lepiej poznałam rodzeństwo Harlowów wszystko się zmieniło. Zupełnie inaczej zaczęłam postrzegać główną bohaterkę. Zaczęłam rozumieć co przechodzi i dlaczego się tak zachowuje. 

Najbardziej spodobało mi się zakończenie. Nie jest ono może niespodziewane, ale najlepsze w całej powieści. Moim zdaniem mogło być lepsze, ale nie spodziewałam się tego pamiętając początek. Jeśli komuś nie spodoba się początek dajcie szansę tej pozycji. Może zakończenie nie jest zaskoczeniem i mogło być lepsze, ale to najlepsza część całej powieści. 

Ocena książki: 6/10


Buziaki, Oliwia ;)


Za możliwość poznania tej pozycji bardzo Dziękuję!






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak