45. After. Płomień pod moją skórą - Anna Todd


Autor: Anna Todd
Tytuł: After. Płomień pod moją skórą
Tłumaczenie: Agnieszka Myśliwy
Wydawnictwo: OMG books
Liczba stron: 636


Cześć!
Dzisiejszy post jest dedykowany mojej przyjaciółce. 😉 Abyś czuła to uczucie, które czuje. 😂

Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się PRZED POZNANIEM HARDINA, i na to, co zdarzyło się PÓŹNIEJ.

Kiedy Tessa zaczyna studia, jej życie wydaje się idealnie poukładane: chce spełnić marzenia o pracy w wydawnictwie i jak najszybciej połączyć się z ukochanym Noah, który czeka na nią w rodzinnym mieście. Ale spotkanie Hardina, który wydaje się jej całkowitym przeciwieństwem, wywróci jej życie do góry nogami. Hardin jest arogancki, zbuntowany i w niczym nie przypomina troskliwego Noah. Ale to on budzi w Tessie uczucie, jakich dotąd nie zaznała.

"Czasami myślisz, że kogoś znasz ale to nieprawda."

Z "Afterem" zapoznałam się dzięki mojej przyjaciółce. Zachęcała mnie już od dłuższego czasu, aż w końcu kupiła mi pierwszy tom  pod choinkę. Nie miałam wyjścia i musiałam ją przeczytać. Zaczęłam czytać, ale jakoś w połowie książki przestałam. Podczas BookAThonu powróciłam do tej pozycji i się zakochałam.

"Najlepsze w czytaniu jest to, że uciekasz ze swojego życia, możesz przeżyć setki, a nawet tysiące innych żyć."

Ta powieść wywołała we mnie mnóstwo sprzeczności. Główni bohaterowie denerwowali mnie. Hardin był momentami tak dziecinny, że zadawałam sobie pytanie. Czemu Tessa go kocha? Sama nie wiem, jak to jest, że książka jest okropna, nudna, bohaterowie cię wkurzają, ale mimo wszystko kochasz tę książkę.

"Najgorsze pomysły często okazują się najlepsze."

Cała seria jest strasznie długa, a najlepsze jest to, że pierwotna wersja tej historii była fanfictionem. Jestem zadowolona, że wyszła książka, ponieważ ja nie czytam opowiadań w Internecie. Jestem pewna, że gdyby nie powstała papierowa wersja nigdy bym nie poznała losów Tessy i Hardina.

"Nie potrafię zdecydować, czy jest dobrym aktorem, czy dobrym kłamcą."

Kiedyś byłam ogromną fanką zespołu 1D, a główny bohater Hardin jest wzorowany na jednym z członków tego zespołu Harrym. W "Afterze" znajdziemy wszystkich wokalistów zespołu i opisane charaktery są tak prawdziwe, jakbym czytała zdarzenia, które autorka widziała. 

"W jego oczach rozbłysnął ból... Cóż coś co wygląda jak ból. To pewnie rozbawienie."

Na temat tej książki są bardzo sprzeczne oceny. Niektóry mówią, że jest ona beznadziejna i nie dzieje się tam nic, a reszta mówi, że jest to wyjątkowa książka, którą powinni przeczytać wszyscy, ale w swoim czasie. Muszę powiedzieć, że zgadzam się trochę z jedną grupą jak i z drugą. Momentami wydawało mi się, że czytam w kółko to samo, ale dopiero gdy zapoznałam się z tym tomem od początku do końca uświadomiłam sobie, że ta książka kryje w sobie niesamowitą historię. 

"Teraz rozumiem, że miłość może zmusić cię do robienia rzeczy, których w normalnych okolicznościach się nie robi, że może obudzić w Tobie obsesję, a nawet pewne szaleństwo."

Postacie są dokładnie opisane, przyroda żywo przedstawiona, a sytuacje tak fantastycznie wykreowane, że mimo tego, że książka jest długa czyta się ją bardzo szybko. 
Mam nadzieję, że zapoznacie się z tą pozycją i uprzedzam Was. Jeśli Tessa lub Hardin będą Was denerwować, ale będziecie myśleć, że czytacie wszystko w kółko. Będziecie mieli ochotę rzucić tą książką w ścianę. Nie wahajcie się! Zróbcie to. Ale pamiętajcie, że to tylko historia miłosna. 

"After" to lekka powieść, która ma dużą objętość. Znajdziemy tam mnóstwo bohaterów, nocne imprezy, złamane serca oraz miłość, która nie jest prosta.

Ocena książki: 8/10




Buziaki, Oliwia ;)

Komentarze

  1. Jako aktywna użytkowniczka Wattpad'u nie mogłam nie słyszeć o tej książce ale ani na papierze ani na telefonie mnie nie przekonała, jakoś nie zapłonęłam do niej miłością
    (He he). Ale bardzo fajna recenzja i myślę że udało ci się wzbudzić zainteresowanie u osób nie znających serii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam bardzo podobne przemyślenia na temat tej książki, bohaterowie mnie irytowali i denerwowali, z ta różnicą, że ja nie zapalałam miłością do niej i pozostałych części już nie czytałam. Ale ile czytelników, tyle opinii :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozdrawiam moją nauczycielkę polskiego (ehh ten dzwoneczek). Ona pewnie też czuje to uczucie, które czuje <3 kc że w końcu to przeczytałaś XD

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja przeczytałam praktycznie całą serię "After" teraz mam w zamiarze czytać dodatki i kocham tę serię całym sercem. 💕💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak zdobędę 2 część to kontynuuję tę przygodę.

      Usuń
  5. Miałam kiedyś zamiar przeczytać tę serię, ale jednak zrezygnowałam. Myślę, że nie do końca mogłaby mi się spodobać i wolę jednak nie ryzykować. :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak