43. Góry na opak 2 - Olga Puncewicz


Autor: Olga Puncewicz
Tytuł: Góry na opak 2, czyli rozmowy z tymi, co zostali
Wydawnictwo: Burda Książki
Liczba stron: 253


Cześć!
Dzisiejsza recenzja będzie o książce, która zapada w pamięci. 

Spojrzenie na śmierć zmienia się z wiekiem. Z czasem staje się ona kawałkiem życia.

W 2011 roku ukazała się książka "Góry na opak, czyli rozmowy i czekaniu" - zbiór rozmów Olgi Puncewicz - wtedy jeszcze Morawskiej - z rodzinami słynnych himalaistów. Od tamtej pory autorka wciąż czuła, że musi zrobić coś jeszcze, opisać samotność, daremne czekanie, bezsenne noce tych, co zostają, żałobę. Ciekawość ludzi, którzy jej doświadczają, dała początek nowej książce. Powstało kilka poruszających rozmów o przeszłości, a także o tym, jak wygląda życie kilka lat po stracie kogoś bliskiego. Podobnie jak w pierwszej książce autorka rozmawiała zarówno z tymi, którzy kogoś bliskiego stracili w górach, jak i z tą - tym razem jedną osobą - która czeka, gdy wyjeżdża jej jedyna córka.

"Zawsze jej mówię, kieruj się sercem."

Poznaj historie fantastycznych ludzi. Przekonaj się, że istnieje życie po stracie. Poczuj, jak wielką moc ma czekanie z wiarą, że będzie dobrze. Wsłuchaj się w rozmowy z bohaterami drugiego planu.

"Dopóki nie ma zagrożenia życia, to wszystko jest w porządku."

"Góry na opak 2" tak jak sama nazwa mówi to druga książka o tej samej tematyce, czyli rozmowy z ludźmi, którzy stracili kogoś bliskiego w górach. Niestety nie miałam okazji czytać pierwszej części, ale na pewno to nadrobię.

"Człowiekowi przytrafia się to, co jest mu przeznaczone, jak ma nie zginąć, to nie zginie."

Miałam okazję zapoznawać się z książką Pani Olgi, kiedy byłam w Zakopanem. To było niesamowite uczucie. Czytać o pasji ludzi, miłości do gór i mieć niedaleko Tatry. Dzięki tej atmosferze książka ta zapadła mi w pamięci. Mam nadzieję, że jej szybko nie zapomnę.

"Czasem mam poczucie, że to jest jak historia z książki, którą czytam. Myślę nawet, że już tego nie pamiętam."

Lektura "Góry na opak 2" składa się z ośmiu wywiadów. Każdy jest inny. Opowiedziany z innej perspektywy. To jest opowieść o ludziach, ich pasji, miłości. Wydaje mi się, że autorka nie mogła inaczej tego przedstawić. Każda wypowiedź jest szczera, przepełniona emocjami i miłością do drugiego człowieka. 

"Nigdy nie dopuszczałam do siebie myśli, że jakaś sytuacja jest bez wyjścia."

Zapoznałam się z tą pozycją dzięki Wydawnictwu Burda Książki. Kiedy zobaczyłam tę pozycję postanowiłam, że ją przeczytam. Decyzja była łatwa, ponieważ zobaczyłam nazwisko Wojciechowska i wiedziałam, że muszę się dowiedzieć, co znajduje się w środku "Góry na opak 2"(jeśli jeszcze nie wiecie to jestem ogromną fanką Martyny i uwielbiam o niej czytać).

"Martyna twierdzi, że nie ma problemów, są tylko wyzwania i sprawy do załatwienia."

Książkę czyta się bardzo szybko. Uważam, że jest ona wyjątkowa. Można poznać osoby, które straciły życie dla swojej pasji. Znajdziemy tu również niesamowite cytaty, które mogą stać się motywatorem do działania. Z całego serca polecam tą niesamowitą pozycję, ponieważ wierze, że niektórzy pokochają ją, tak samo jak ja.

"Uważam jednak, że człowiek powinien robić coś ponad życie."

Ocena książki: 10/10 ❤


Buziaki, Oliwia ;)


Za możliwość poznania tej pozycji bardzo Dziękuję! 








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak