41. Pamiętnik Księżniczki 1 - Meg Cabot


Autor: Meg Cabot
Tytuł: Pamiętnik Księżniczki 1
Tłumaczenie: Edyta Jaczewska, Ewa Spirydowic
Wydawnictwo: AMBER
Liczba stron: 207


Hej!
Dzisiaj postanowiłam, że cofnę się do dzieciństwa i przedstawię Wam "Pamiętnik Księżniczki 1".

Nikt nie zaczepi dziewczyny w wojskowych butach, a już zwłaszcza wegetarianki.

To prawdziwa bomba! Piętnastoletnia Mia z Nowego Jorku dowiaduje się... że jej ojciec jest księciem! Władcą małego europejskiego państewka! To znaczy, że ona jest księżniczką. I następczynią tronu. A teraz gorsza wiadomość: Mia musi zacząć zachowywać się jak księżniczka. Ale jak tu być księżniczką w Nowym Jorku?!

"Pamiętnik Księżniczki 1" to pierwszy tom serii autorstwa Meg Cabot. Niestety późno zapoznałam się z tą książką, czego bardzo żałuję, ponieważ ta historia jest wspaniała. Od pierwszych stron pokochałam tę książkę.

Bohaterowie, których poznajemy w pierwszej części są niesamowici. Genialnie wykreowani, z własnymi osobowościami. Główna bohaterka Mia jest wspaniała. Zabawna, nieśmiała, momentami roztrzepana. Moim zdaniem jest to najbarwniejsza postać, którą poznałam w "Pamiętniku Księżniczki". 

Książka ta jest przeznaczona nie tylko dla małych dziewczynek. Jako szesnastolatka zapoznałam się z tą historią i jestem zauroczona. Momentami śmiałam się sama nie wiedząc z czego. To było fantastyczne.

Nie pamiętam już, kiedy czytałam taką lekką książkę, która dała mi tyle frajdy. Zapoznawanie się z losami Mii i jej najbliższych było niesamowite. Książkę czytało się jednym tchem. Nie dość, że to fantastyczna przygoda to jeszcze lekka i przyjemna.

Nie dość, że książeczka mi się bardzo spodobała, to film, który powstał na jej podstawie jest moim ulubionym filmem z dzieciństwa. Pamiętam jak pierwszy raz go obejrzałam. Byłam zachwycona, więc teraz moja radość, że książka mi się spodobała jest jeszcze większa.

Mogę obiecać. że to dopiero początek poznawania Mii i jej przygód. Jestem przekonana, że kolejne części będą niesamowite i zabawne, tak samo jak część pierwsza.

Ocena książki: 9,5/10




Buziaki, Oliwia ;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak