36. Endgame. Wezwanie - James Frey, Nils Johnson - Shelton


Autor: James Frey, Nils Johnson - Shelton
Tytuł: Endgame. Wezwanie
Tłumaczenie: Bartosz Czartoryski
Wydawnictwo: SQN
Liczba stron: 500


Hej!
Dzisiaj zapoznam Was z "Endgame". Jest to moja pierwsza książka od Wydawnictwa SQN.

Książka, jakiej świat nie widział!

W Ziemię uderza seria meteorytów. Tylko garstka jest świadoma tego, co to oznacza...
W ich żyłach płynie krew starożytnych cywilizacji. W ich umysłach odzywa się głośne wezwanie. W ich rękach znajduje się los świata.
Nie mają nadprzyrodzonych zdolności. Nie potrafią latać, nie posługują się magią. Od dziecka szkolono ich, by stali się zabójcami idealnymi.

Nadszedł czas.
Usłyszeli wezwanie.
Rozpoczyna się Endgame!

"Endgame to zagadka życia, powód śmierci. Zawiera się w niej początek wszystkich rzeczy i koniec wszystkich rzeczy."

Przybyli przed dwunastoma tysiącami lat. Zeszli z gwiazd pośród dymu i ognia, stworzyli ludzkość i pokazali nam, jak żyć. Pragnęli złota i zbudowali pierwsze cywilizacje, aby im go dostarczyły. A kiedy dostali już to, czego chcieli, opuścili nas. Odchodząc, obiecali, że któregoś dnia powrócą, a gdy tak się stanie, rozpocznie sie gra. Gra, która zadecyduje o naszej przyszłości. 
Oto Endgame.

"-Czemu wierzymy w Chrystusa, Mahometa, Buddę, skoro widzieliśmy prawdziwe siły, które kreują życie oraz wiedzę?
(...)
-Ponieważ, (...) wierzymy, że jeden człowiek może coś zmienić."

Przez dziesięć tysięcy lat żyli w ukryciu. Dwanaście starożytnych ludów. Każdy z nich musiał wybrać swojego Gracza. Szkolono ich z pokolenia na pokolenie, pokazano, jak posługiwać się bronią, językami, historią, taktyką, kamuflażem. Jak zabijać. Razem Gracze reprezentują sobą wszystko: siłę, dobroć, okrucieństwo, lojalność, mądrość, głupotę, brzydotę, pożądanie, niegodziwość, kapryśność, piękno, wyrachowanie, lenistwo, entuzjazm, słabość. Są dobrzy i źli. Jak ty. Jak my wszyscy. 
Oto Endgame.

"Świat i życie są dla Ciebie, są Twoje. Przyszłość nie została spisana, możesz ją kształtować."

Kiedy rozpocznie się gra, będą zmuszeni odnaleźć trzy klucze ukryte gdzieś na Ziemi. Jedyną regułą Endgame jest brak reguł. Ktokolwiek znajdzie klucze, wygrywa. "Endgame. Wezwanie" opowiada o poszukiwaniach pierwszego z nich. Ale to nie tylko historia o początkowym etapie zmagań Graczy, to także zagadka. Zaprasza czytelnika do wzięcia udziału w jego własnym Endgame i podjęcia próby rozwikłania tajemnicy. Komu się powiedzie, odnajdzie skrzynię pełną złota.

"Życie jest różne od śmierci."

Czy entuzjazm pokona siłę? Głupota okaże się silniejsza od dobroci? Lenistwo zgniecie piękno? Czy zwycięzca będzie dobry? A może zły? Istnieje tylko jeden sposób, aby się o tym przekonać. 

ZAGRAJ.
PRZETRWAJ.
ROZWIĄŻ ZAGADKĘ.
LUDU ZIEMI.
ROZPOCZYNA SIĘ ENDGAME.

"Przypominam sobie słowa Jago, który mówił, że miłość jej nie osłabia, ale czyni silniejszą."

Książka czasami przypominała mi "Igrzyska śmierci". Sama do końca nie wiem, czy to dobrze, czy źle. Powieść bardzo mi się spodobała, więc wydaje mi się, że podobieństwo to atut "Endgame". Zaczynając czytać tę książkę uświadomiłam sobie, że nie mam pojęcia o czym ona jest. Nie wiedziałam nawet jaki to gatunek. Spodziewałam się jakiejś fantastyki, a otrzymałam coś zupełnie innego. Jak dłużej pomyślę ta książka to jedna wielka gra.

"Zrób to i wygraj. Zwycięż dla mnie!"

Na początku powieści poznajemy niektórych Graczy. Dowiadujemy się jak rozpoczyna się Endgame. Od pierwszych stron wiedziałam, że to będzie niesamowita książka. Nie myliłam się. Świetnie wykreowani bohaterowie, genialne opisy przyrody. 

Najbardziej wciągnęłam się w historię Sary, Jago i Christophera. Przygoda tej trójki to mnóstwo akcji, niespodziewanych sytuacji oraz decyzji, które trzeba podjąć. Ciągle powtarzam sobie pytanie: Co będzie dalej? Jak zakończy się ich historia? Długo musiałam czekać, aby poznać odpowiedź na małą cząstkę pytania.

"Krew za krew, bracie. Krew za krew."

Zakończenie pierwszej części "Endgame" jest nieprawdopodobne. Czytając ostatnie zdania miałam ochotę od razu sięgnąć po kolejną część. Niestety jeszcze jej nie mam. Mam nadzieję, że szybko ją zdobędę, ponieważ świat, który tu poznałam jest warty każdej sekundy. 

Ocena książki: 9/10



Buziaki, Oliwia ;)

Za możliwość poznania tej pozycji bardzo Dziękuję! 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak