WYWIAD: Słomka

Hej!
Dzisiaj przedstawię Wam Ule. Możecie Ją znać z kanału "Słomka". 
Brała udział w Grze o Booktube oraz była współorganizatorką Turnieju Bookmagicznego. 
Bez przedłużania zapraszam!


1. Od kiedy prowadzisz kanał na BT?
Kanał prowadzę od 7 miesięcy, a dokładniej od 5 czerwca 2016 roku. Jednak na Booktube pojawiałam się wcześniej jako gość na kanale Anitki (Book Reviews by Anita).

2. Co skłoniło Cię do stworzenia kanału z taką tematyką?
Sam kanał założyłam za namową Anity z Book Reviews. Książkowa tematyka moich filmów wiąże się przede wszystkim z miłością do literatury. Sama przeczytałam i pokochałam dużą liczbę książek poleconych przez moich znajomych, dlatego stwierdziłam, że inni może także pokochają książki, które ja ubóstwiam.


3. Jak u Ciebie wygląda proces tworzenia filmików?
Proces tworzenia moich filmików jest dość zabawny, ponieważ w dużej mierze pomaga mi przy nim Anita. Wybieram książkę jaka mnie interesuje lub TAG, który mnie zaintrygował następnie ustawiam lampy, mocuję aparat na statywie i nagrywam. Często jest przy tym Anita i mi doradza. Nie przygotowuję się do tego zbyt mocno, ponieważ wierzę, że szczerość i naturalność są najważniejsze. W procesie montażu pomaga mi Anita - ja sama uczę się dopiero tej sztuki. Nagrywanie jest dla mnie wielką zabawą i mam nadzieję, że oglądający czują to samo.

4. Kto jest Twoim ulubionym autorem?
Oj bardzo ciężkie pytanie! Tak naprawdę z każdej kategorii literatury mogę wymienić po jednym ukochanym przeze mnie autorze! Na zawsze moje serce zdobyła J.K. Rowling, to dzięki niej przeczytałam samodzielnie swoją pierwszą książkę. Uwielbiam też Terry Hayes'a ("Pielgrzym") jego styl powalił mnie na kolana! Napisał książkę, którą wciąż wspominam i ciągle czuję "kaca". Niesamowita fabuła, bohaterowie oraz emocje sprawiły, że pomimo tego, że Terry napisał tylko jedną książkę, trudno o niej zapomnieć. Jeśli chodzi o polskich autorów, to zdecydowanie Nina Reichter, która moim zdaniem jest mistrzynią doprowadzania czytelników do łez. Jej seria "Ostatnia Spowiedź" podbiła moje serce jeszcze przed jej wydaniem.


5. Jaką książkę polecasz?
Książki, które polecam jest wiele! Wielbicielom młodzieżowej fantastyki na pewno spodoba się Trylogia Klątwy Danielle L. Jensen, która jest moim zdaniem najlepszą serią tego gatunku w 2016 roku. Zakochanym w kryminałach podrzuciłabym do czytania książki Simona Becketta, którego uwielbiam za postać Doctora Huntera oraz niezwykłą wiedzę na temat ludzkiego ciała. Niesamowite wrażenie robią także serie urban fantasty Anny Bishop, która w mistrzowski sposób tworzy własne światy. Moim zdaniem każdy książkoholik powinien przeczytać "Cień wiatru" Carlosa Ruiz Zafón'a, którego książki mają niesamowity klimat. Mogłabym tak pisać bez końca, bo na Świecie jest wiele zdolnych autorów i sama wiem, że chyba nie starczy mi życia, aby ich wszystkich poznać.

6. Jak reagują Twoi znajomi na to, że mówisz o książkach na YT? Popierają Cię, czy może nawet o tym nie wiedzą?
Nigdy nie ukrywałam tego, że nagrywam na YouTube. Oczywiście, nie wykrzykuje tego każdemu w twarz. 😊 Moi najbliżsi znajomi wiedzą o tym i mnie wspierają - za co jestem im bardzo wdzięczna, bo często pytam ich o zdanie na temat jakiegoś pomysłu. Nie spotkałam się jeszcze z negatywnym odbiorem nagrywania, a nawet jeśli kiedyś to nastąpi to nie wezmę tego do siebie. Każdy ma własne zdanie, a ja i inni Youtuberzy powinniśmy robić swoje. Moim zdaniem nieważne, czy chodzi o BookTube'a, czy o inną dziedzinę - ważne, aby czerpać z tego radość. 😊


7. Masz może jakiś cytat, którym się kierujesz w życiu?
Nie posiadam swojej sentencji życiowej, jednak mój ulubiony cytat to "Nie narzucaj Światu swojego formatu". Nie lubię ludzi, którzy uważają się za pępek świata i nie patrzą na innych. Ulubiony cytat z książki to "Jeśli naprawdę chcesz realizować marzenia, musisz cierpieć, bo dzięki temu będą coś znaczyły, gdy dotrzesz na szczyt." autorstwa Nory Roberts, którą kiedyś bardzo często czytałam. Jak każdy mam wiele marzeń i w momentach zwątpienia te słowa dają mi siłę do dalszego działania.

8. Wiem, że minęło już trochę czasu, ale jak wspominasz czas z Gry o BookTube i z Turnieju Bookmagicznego?
Grę i Turniej wspominam bardzo dobrze, bez wątpienia były to jedne z najlepszych wydarzeń tamtego roku. Biorąc udział w Grze o BookTube mało wiedziałam o nagrywaniu i się denerwowałam, ale stres szybko zniknął jak poznałam innych uczestników i organizatorów. W przypadku Turnieju, w którym byłam współorganizatorką odczuwałam inne emocje, ponieważ dużo ode mnie zależało. Oczywiście czułam się zmęczona, bo nigdy nie nagrywałam przez cały dzień, ale śmiech okazał się najlepszym lekarstwem. Tak naprawdę najbardziej cieszę się, że dzięki tym projektom poznałam cudownych ludzi, z którymi cały czas mam kontakt i na których mogę polegać. Fantastyczna atmosfera sprawiła, że każdy czuł się jak w domu i mam nadzieję, że zarówno Maja, jak i ja z Anitą stworzymy jeszcze wiele takich projektów.


9. Jak widzisz przyszłość kanału Słomka?
Mój kanał ma być taki jak ja: szczery, pozytywny i lekko nieogarnięty. Nie wierzę, że będzie perfekcyjny, bo moim zdaniem perfekcja to rodzaj pozerstwa. Oczywiście rozumiem chęć ciągłego doskonalenia, ale nie da się być idealnym. Tak jak wspomniałam w swoim pierwszym filmiku - mam zamiar mówić nie tylko o książkach. Na pewno chcę częściej dodawać filmiki, bo aż mi wstyd jak widzę ich liczbę. Chciałabym rozwinąć się pod względem montażu, bo naprawdę jestem w tym kiepska. Moim marzeniem jest połączenie wszystkich moich pasji w jedno, nie wiem jak to zrobię, ale na pewno spróbuję! Marzy mi się również więcej filmików z innymi Booktuberami, ponieważ nie ma nic lepszego niż praca z inną osobą - po prostu to uwielbiam. Nagrywając z kimś nie da się udawać. oczywiście wraz z Anitą planujemy kolejne edycje "Turnieju" o innych seriach. Mam nadzieję, że chociaż część z tych pomysłów uda się zrealizować.


10. Kilka słów dla moich czytelników?
Kochani mam nadzieję, że Was nie zanudziłam! Pamiętajcie, że jesteście najlepsi i jeśli ktoś mówi Wam coś innego to kłamie. Z okazji Nowego Roku chciałabym Wam życzyć sukcesów, zdrowia, szczęścia, spełnienia marzeń oraz samych dobrych książek! Mam nadzieję, że przeczytacie "Pielgrzyma" (bo jest cudowny!). Nie bójcie się marzyć i próbować. 😊 Całuję Was! 😚


Z całego serca DZIĘKUJĘ Uli! Mam nadzieję, że wywiad się podobał.



Buziaki, Oliwia ;)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak