29. Złodziej pioruna - Rick Riordan


Autor: Rick Riordan
Tytuł: Złodziej pioruna
Tłumaczenie: Agnieszka Fulińska
Wydawnictwo: Galeria książki
Liczba stron: 358


Hej!
Niedawno skończyłam czytać pierwszy tom z serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy". Od dawna chciałam przeczytać tę serię i w końcu zaczęłam. 😎

Prawdziwy świat jest tam, gdzie są potwory. Dopiero tam przekonujesz się, ile jesteś wart.

Wiecie co, wcale nie chciałem być osobą półkrwi.
Nie prosiłem się o to, żeby być synem greckiego boga. Byłem zwyczajnym dzieckiem: chodziłem do szkoły, grałem w koszykówkę i jeździłem na rowerze. Nic szczególnego. Dopóki przez przypadek nie wyparowałem nauczycielki matmy. Wtedy się zaczęło. Teraz zajmuję się walką na miecze, pokonywaniem potworów, w czym pomagają mi przyjaciele, a poza tym staram się po prostu... przeżyć. Zrozumiecie to, jak przeczytacie opowieść o wszystkim, co stało się po tym, jak Zeus, bóg niebios, uznał, że ukradłem mu piorun - a rozgniewany Zeusa to naprawdę spory problem!

Czy Percy zdoła odnaleźć piorun, zanim rozpęta się wielka wojna bogów?
Co by było, gdyby olimpijscy bogowie żyli w XXI wieku? Co by było, gdyby nadal zakochiwali się w śmiertelnikach i śmiertelniczkach i mieli z nimi dzieci, z których mogliby wyrosnąć wielcy herosi - jak Tezeusz, Jazon czy Herakles?
Jak to jest - być takim dzieckiem?
To właśnie przydarzyło się dwunastoletniemu Percy'emu Jacksonowi, który zaraz po tym, jak dowiedział się prawdy, wyruszył w niezwykle niebezpieczną misję. Z pomocą satyra i córki Ateny, Percy odbędzie podróż przez całe Stany Zjednoczone, żeby schwytać złodzieja, który ukradł przedwieczną ,,broń masowego rażenia" - należący do Zeusa piorun piorunów. Po drodze zmierzy się z zastępami mitologicznych potworów, których zadaniem jest go powstrzymać. A przede wszystkim będzie musiał stawić czoła ojcu, którego nigdy wcześniej nie spotkał, oraz przepowiedni, która ostrzegła go przed...
Ale o tym przeczytasz w książce!

Po tę książkę chciałam sięgnąć już dawno. Niestety nie miałam takiej możliwości, więc musiałam czekać. Warto było! Powieść była niesamowita. Czytało się ją bardzo szybko. Język był łatwy. Mogłam się też wiele dowiedzieć o mitologii. 

Główny bohater Percy jest dwunastolatkiem, który przeżywa przygody o których nikt nie śnił. Wyobraźnia Riordana chyba nie zna granic. Nigdy nie napisałabym tak nieprawdopodobnej książki. Wszystko dzieje się w XXI wieku, ale bohaterowie mają tysiące lat. To niesamowite. Jest tu opisane wiele miast. Czytając o tym wyobrażałam sobie, gdzie właśnie przebywają bohaterowie.

Postacie są bardzo ciekawe i pokochałam je od razu. Wciągnęłam się w życie Jacksona. Nie mogę się doczekać kiedy przeczytam kolejne części Bogów Olimpijskich, jak i również kolejne książki Ricka Riordana. 

Ocena książki: 10/10


Buziaki, Oliwia ;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak