27. Charlie - Stephen Chbosky


Autor: Stephen Chbosky
Tytuł: Charlie
Tłumaczenie: Joanna Schoen
Wydawnictwo: Remi
Liczba stron: 220


Cześć!
Dzisiaj przedstawię Wam książkę, którą chciałam przeczytać od dawna. Trochę się zawiodłam, ale dowiecie się tego później. I mam jeszcze jedno pytanie, które Wam zadam na końcu. Miłego czytania. ☺

Drogi przyjacielu!
Piszę do Ciebie, bo jako jedyny mnie rozumiesz. Chciałbym Ci opowiedzieć o moim życiu, o seksie, narkotykach, związkach, akceptacji...

Książka ma formę listów pisanych do nieznanego przyjaciela przez nastolatka imieniem Charlie. Bohater, nieśmiały i wycofany, choć niezwykle inteligentny uczeń pierwszej klasy liceum w Pittsburgu, daje wyraz swojemu niekonwencjonalnemu światopoglądowi . Opisując doświadczenia związane z pierwszą miłością, rywalizacja w grupie, relacjami w rodzinie, narkotykami i odkrywaniem seksualności. Jest to bardzo przejmujący obraz dorastania i poszukiwania drogi do siebie. 

"Charlie" to krótka historia chłopca, który opisuje swoje życie w pierwszej klasie liceum. Nie do końca wiadomo czy imię tego bohatera jest prawdziwe, ponieważ pisze on do mężczyzny, który nie może się dowiedzieć kim tak naprawdę jest osoba, która do niego pisze.

Cała fabuła opisana jest w formie listów, które mają datę, więc możemy zauważyć w jakim czasie główny bohater się zmienia. Każdy list kończy się słowami Twój Charlie.

Książka ta pokazuje jak młodzieniec może stoczyć się pod wpływem otoczenia. Pokazane są tu wątki pierwszej miłości, pierwszych imprez, złamanym sercu.

Bohaterowie są wyjątkowo opisani. Poznajemy ich po czynach, a nie po charakterze. 

Moją ulubioną postacią była Sam. Dziewczyna ta była niesamowita. Pokochałam ją od samego początku. Wątek głównych bohaterów czasami był niespodziewany, ale czasami było tak nudno, że miałam ochotę odłożyć książkę na bok.

Moim zdaniem zakończenie było okropne. Po takiej historii spodziewałam się wielkiego zakończenia. Niestety ostatnie strony w ogóle mnie nie wciągnęły. Kiedy skończyłam już czytać "Charliego" byłam zadowolona. Po pierwsze, bo to był już koniec tej książki, a po drugie bo jednak fajnie było poznać historie chłopca, który był w moim wieku.

Jestem przekonana, że styl życia w liceum jest podobny, ale na szczęście nic podobnego nie dzieje się w moim otoczeniu. Nie wiem co to znaczy wrócić z imprezy, której na następny dzień się nie pamięta. Nie wiem również, jak to jest przeżywać to co Charlie. 

Podsumowując.
Książka jest pewnego rodzaju brutalna. Opisuje życie ludzi w moim wieku. Jest to również ostrzeżenie dla młodzieży. Nie zachwyciła mnie w olbrzymim stopniu, ale jestem ciekawa filmu, który mam nadzieję za niedługo obejrzę.

Ocena książki: 6/10

-----------------------------------------------------------

Tak jak mówiłam na wstępie mam do Was pytanie. 
Myślałam ostatnio nad czymś nowym na blogu i chciałam się Was spytać czy chcecie, abym co jakiś czas pisała Wam o filmach na podstawie książek? Oczywiście byłoby to moje zdanie, ale może jesteście ciekawi czy warto obejrzeć jakiś film?
Odpowiedzi na pytanie piszcie w komentarzu. Mam nadzieję, że chociaż kilka osób na nie odpowie. 


Buziaki, Oliwia ;)

I piosenka, która mnie prześladuje! ♥

Komentarze

  1. Też miałam pomysł z porównywaniem ekranizacji do książek, ale u mnie nigdy nie wychodzi z filmami xD Możesz zawsze spróbować jeśli chcesz :3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

9. "Homo artist" - Michał Jakub Krym

7. [PRZEDPREMIEROWO] "Marriage For One" - Ella Maise

10. "Pasterze dolin" - Elżbieta Juszczak